شناسهٔ خبر: 174592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای روکش آسفالت محور بیرجند_ شوشود به طول ۴ کیلومتر

روکش محور بیرجند شوشود.jpg رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت در محور بیرجند_ شوشود، سطح حوزه استحفاظی شهرستان بیرجند به طول ۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد خیری رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیرجند اظهار کرد: جسم و بدنه جاده‌ها به مرور زمان و با تردد وسایل نقلیه و دخالت عوامل جوّی صدمه می‌بیند، لذا برای افزایش عمر آسفالت، جلوگیری از خرابی بیشتر و ارتقای ایمنی کاربران راه، نیاز به روکش آسفالت دارد که به همین جهت عملیات روکش آسفالت حفاظتی انجام می‌پذیرد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیرجند افزود: با اجرای این عملیات، شاهد افزایش ایمنی و همچنین افزایش عمر مفید راه خواهیم بود.

خیری تصریح کرد: در راستای بهبود و نگهداری رویه آسفالت در سطح محورهای حوزه استحفاظی شهرستان نیز در تیرماه سال جاری، محور بیرجند_خوسف به طول ۱۰ کیلومتر روکش حفاظتی کیپ سیل و محور بیرجند_سربیشه و بلعکس، نیز به طول ۱۲ کیلومتر عملیات روکش حفاظتی اسلاری سیل در اردیبهشت ماه سال جاری انجام پذیرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند اضافه کرد: همچنین عملیات لکه گیری به صورت رگلاژی در زیرگذر پل غدیر و پل مرک نیز توسط راهداران خدوم شهرستان در حال اجرا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به میزان تخصیص اعتبارات ابلاغی، نسبت به میزان خرابی و نوع روکش، اقدامات لازم در سایر محورهای مواصلاتی سطح حوزه استحفاظی شهرستان صورت خواهد پذیرفت.